Traditionele vormen van marketing zijn steeds minder geschikt meer de hedendaagse ondernemers. We kijken weinig tv en lossen onze problemen grotendeels online op. Daarentegen is zijn er nog steeds manieren om goedkoop een groot aantal mensen bereiken. We doelen op één marketingmiddel, waar je relatief gezien weinig voor hoeft te investeren, vooral als je rekening houdt met het aantal mensen dat je ermee kunt bereiken. We zullen je niet langer in spanning houden: we hebben het over autoreclame. Dit blog gaat dieper in op 3 belangrijkste voordelen die gepaard gaan met het gebruiken van reclame op je auto.

Eenvoudig je lokale bereik vergroten

Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor type bedrijf je hebt, maar menig ondernemer heeft zijn of haar focus lokaal liggen. Met professioneel gemonteerde autoreclame kun je eenvoudig mensen in jouw stad op provincie bereiken. Nadat ze je meerdere keren voorbij hebben zien rijden, is de kans groot dat je een plekje in het brein van je potentiële doelgroep hebt verkregen. Zodra ze je product of dienst nodig hebben, ben jij de eerste die ze bellen.

Je krijgt hun volle focus

Doordat we dagelijkse allemaal een overvloed hebben aan marketing-uitingen kunnen we vaak geen extra reclameboodschap binnenkrijgen. Tenzij we op een goed moment aan de reclame worden blootgesteld, zoals dus in de auto. We hebben onze focus op de weg en er gebeurt weinig om ons heen. Zodra er dan een prachtig beletterde auto of vrachtwagen voorbijrijdt, is de kans groot dat we blijven kijken.

Lage kosten

Vooral als we autoreclame vergelijken met andere vormen van marketing, zowel offline als online. Met een reclameboodschap op je auto kun je dagelijks duizenden mensen bereiken, mits je genoeg kilometers maakt. Vergelijk je deze data met de prijs van het laten ontwerpen van een reclame-uiting en een professionele montage, dan kun je autoreclame bijna niet vergelijken met andere reclame-uitingen. Deze vorm van reclame is namelijk veel goedkoper per bereikt persoon.

reclame op auto