Het gebruik van piepschuim reclame is nog steeds erg populair. Dagelijks zien we letters en logo’s van piepschuim langs de weg en in stadscentra. Zowel kleine als grote bedrijven wagen zich aan op maat gemaakte styrofoam reclame. Hier zijn meerdere redenen voor te geven, die we allemaal in dit blog zullen bespreken.
Veerkrachtige piepschuim letters en logo’s
Letters en logo’s van piepschuim zijn zeer veerkrachtig. Vandaar dat ze soms ook ‘onverwoestbaar’ worden genoemd. De reclame is natuurlijk niet letterlijk onverwoestbaar, maar het is wél bestand tegen alle weersomstandigheden. Bovendien is het mogelijk om een extra beschermlaag aan te brengen, waarmee zelfs vandalen een halt wordt toegeroepen.
Je kunt er alles van maken
Piepschuim is als materiaal erg bewerkbaar. Vandaar dat het mogelijk is om de meest uiteenlopende vormen te gebruiken voor je marketing. Wat we vaak zien zijn grote, opvallende logo’s en letters van styrofoam, maar je kunt het natuurlijk veel gekker maken. Alle vormen zijn mogelijk; laat je fantasie de vrije loop, of vraag de creatieve experts naar hun inbreng.
Piepschuim reclame draagt bij aan een professionele uitstraling
Er zijn nog genoeg bedrijven die geen gebruik maken hoge kwaliteit piepschuim letters. Vandaar dat jij je ermee kunt onderscheiden als professionele partij. Schakel een ervaren signbedrijf in en laat je adviseren over het ontwerp. De letters of het logo dienen overeen te komen met je huisstijl. Dat kun je aan een signbedrijf overlaten.
Storyfoam is relatief goedkoop
Piepschuim is erg licht en bestaat voor 98% uit lucht. Vandaar dat het gebruik van piepschuim reclame relatief goedkoper is andere vormen van outdoor reclame. Dit vormt de overtuigende factor voor menig klein bedrijf, om toch met een signbedrijf in zee te gaan.
Groene reclame
Piepschuim is 100% recyclebaar. Vandaar dat piepschuim reclame vaak als een duurzaam vorm van reclame wordt beschouwd. Zelfs na tientallen jaren van gebruik kan je reclame-uiting gebruikt worden om iets compleet nieuws te vervaardigen.